Saturday, January 7, 2012

BRIM bukan pinjaman

Datuk Seri Najib Razak menegaskan sumber pembiayaan untuk program Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) adalah daripada kekuatan ekonomi dalaman negara dan bukan menerusi pinjaman Bank Dunia seperti yang didakwa pembangkang. Perdana Menteri berkata, fitnah yang ditabur pembangkang tidak berasas sama sekali dan berharap rakyat tidak terpengaruh dengan dusta politik pembangkang. “Rakyat harus tahu bahawa kali terakhir Malaysia membuat pinjaman daripada Bank Dunia adalah pada 1998, iaitu sebanyak AS400 juta (RM1.28 bilion).

“Inilah fakta sebenarnya. Sumber program BR1M adalah daripada kekuatan ekonomi dalaman negara. Sebenarnya apa yang dilakukan pembangkang ini adalah satu bidaah... satu pembohongan,” katanya ketika merasmikan Komuniti 1Malaysia yang dihadiri kira-kira 10,000 rakyat pelbagai lapisan di Padang Jalan Kantan, Bukit Sentosa di sini semalam.

MM: Moga penjelasan PM tentang program BR1M dapat menutup mulut pembangkang yang tak habis-habis memfitnah kerajaan. Harap rakyat tidak tertipu dengan dakyah pembangkang.

No comments:

Post a Comment