Tuesday, December 20, 2011

Nuar patut sahut cabaran Tun M...Berani ke Nuar????

KUALA LUMPUR 19 Dis. - Datuk Seri Anwar Ibrahim harus menyahut cabaran Tun Dr. Mahathir Mohamad untuk bersumpah jika mahu membuktikan dirinya berada di pihak yang benar.

Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek berkata, Ketua Pembangkang itu tidak seharusnya memberi pelbagai alasan kerana ia hanya membuktikan Anwar membuat dakwaan tidak benar dan berasas.

"Kalau apa yang didakwa Anwar adalah benar dan mengikut fahaman saya, sebagai seorang muslim yang sejati, kalau bersumpah bermakna ia suatu perkara yang serius, maka bersumpahlah.

"Apa yang dia nak takut. Dia seharusnya menerima cabaran daripada Dr. Mahathir. Kalau dia benar, sumpahlah.

"(Tetapi) saya dapati dia tak berani dan (kalau tak berani) maka dia tidak benar," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini, hari ini.

MM : Ramai yang dah bersumpah, termasuklah PM kita, tapi Nuar sekali pun tak berani bersumpah. Kawan rasa dia ni betul-betul bersalah, itu lah sebabnya dia tak berani bersumpah, ditambah lagi dengan sokongan 'ustaz-ustaz' dalam parti yang dikatakan Islam. Kalau Islam dipolitikkan, kawan rasa tak perlulah nak mendabik dada.

No comments:

Post a Comment