Saturday, November 19, 2011

Jika benar fitnah, saman!!!!!!!

NFC wajar ambil tindakan jika difitnah
KUALA LUMPUR 18 Nov. - Perbadanan Fidlot Nasional (NFC) berhak mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohd. Rafizi Ramli jika dakwaan dan tuduhan yang dilemparkan Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu berunsur fitnah.

Setiausaha Agung Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Syed Hasan Syed Ali berkata, begitu juga penjelasan yang dikeluarkan oleh Pengerusi NFC, Datuk Seri Dr. Mohamad Salleh Ismail yang boleh dinilai oleh pelbagai pihak mengikut tafsiran masing-masing.

"Adakah ia salah laku di pihak pengurusan atau ia adalah perkara biasa dilakukan oleh semua syarikat untuk mengambil kesempatan membuat untung sementara.

"Isu seorang pemimpin berkait dalam NFC adalah disebabkan keluarganya terlibat secara langsung sebenarnya tidak ada masalah jika projek itu berjaya.

"Siapa sahaja yang memerintah sudah pasti ada keluarga terbabit dalam perniagaan dan mereka juga berhak mendapat bantuan melainkan ada salah guna kuasa," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian mengulas isu NFC yang didakwa pembangkang tidak terurus serta gagal mencapai sasaran yang ditetapkan kerajaan.

Syed Hasan berkata, Perkasa percaya kerajaan akan bertindak terhadap mana-mana pemimpin yang merosakkan kewibawaannya seperti mana tindakan ke atas beberapa pemimpin sebelum ini.

MM : Jika benar Rafizi Ramli membuat fitnah, ambil tindakan segera, saman. Jangan beri muka kepada mereka-mereka yang cuba setiap masa menabur fitnah ke atas kerajaan. Kawan tengok banyak benar fitnah dan cerita yang direka-reka oleh pembangkang untuk mengaburi mata rakyat unutk menunjukkan betapa teruknya kerajaan yang ada dan apabila bukti yang diberikan oleh kerajaan dan ternyata cerita yang dibawa oleh pembangkang itu adalah rekaan,mereka terus senyap. Yang menghairankan kawan, puak-puak penyokong pembangkang yang dikatakan cerdik-cerdik belaka menerima bulat-bulat apa yang dikatakan oleh pemimpin mereka walaupun ternyata ianya adalah fitnah. Betul-betul mereka ni BUTA HATI!!!!

1 comment:

  1. bukan takat buta hati je buta perasan,buta perut semua ada la..

    ReplyDelete