Tuesday, November 22, 2011

Pembangkang dinasihat hentikan manipulasi KR1M...

KUALA LUMPUR 21 Nov. - Pembangkang dinasihatkan supaya tidak terus memainkan isu Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) untuk memburuk-burukkan kerajaan hanya bagi mendapatkan sokongan rakyat.

Presiden Persatuan Pesara Kerajaan Malaysia, Datuk Raja Wan Mahmood Pawanteh berkata, tujuan pembangkang memanipulasi isu itu menunjukkan bahawa mereka bimbang usaha kerajaan membantu rakyat itu telah berjaya.

"Isu ini sengaja dicetuskan dan mempunyai agenda politik. Sebenarnya ia berjaya membantu mengurangkan beban golongan berpendapatan sederhana dan rendah.

"Kita seharusnya menyokong usaha kerajaan untuk membantu rakyat dan bukannya mengeluarkan kenyataan yang berbaur hasad dengki untuk menghasut rakyat membenci kerajaan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian mengulas dakwaan demi dakwaan yang dibuat pembangkang bahawa harga dan kualiti produk kedai itu tidak seperti yang digambarkan.

Raja Wan Mahmood mahu kewujudan kedai itu diteruskan selaras dengan hasrat kerajaan untuk membantu rakyat.

"Inilah bukti kerajaan membantu rakyat dan bukannya bercakap kosong seperti pembangkang. Usaha ini adalah perlu bagi memastikan rakyat menikmati kemudahan yang disediakan oleh kerajaan," jelasnya.

MM : Sebenarnya pembangkang sudah mula takut bahawa rakyat terutamanya di bandar-bandar sudah mula menyedari bahawa kerajaan pada hari ini tidak mengabaikan kebajikan seluruh rakyat. Apa yang dilakukan oleh kerajaan BN adalah mengotakan janji-janji yang dibuat kepada rakyat, tidak seperti pembangkang yang hanya pandai berjanji semasa pilihanraya tetapi apabila berkuasa, semuanya hanya tinggal janji.

No comments:

Post a Comment