Monday, August 29, 2011

PAS makin celaru......

Che Rosli sedia dikenakan tindakan

SHAH ALAM- Ahli Parlimen Pas dari Hulu Langat, Dr Che Rosli Che Mat sedia berdepan tindakan disiplin oleh Pas Pusat sekiranya kenyataan beliau berhubung projek pembinaan loji nadir oleh Kumpulan Lynas di Gebeng, Pahang yang disiarkan dalam Buletin Utama TV3, baru-baru ini dianggap satu kesalahan dan melanggar perlembagaan parti itu.

Che Rosli berkata, beliau diminta memberi keterangan kepada Pas Pusat mengenai perkara itu selepas Aidilfitri ini.

“Saya diminta pihak berkenaan untuk beri penjelasan dan saya mengambil peluang ini untuk jelaskan perkara sebenar tentang isu ini.

“Selepas itu terpulang kepada mereka sekiranya mahu mengenakan tindakan disiplin ke atas saya atau tidak. Saya tiada masalah dan terima seadanya,” katanya ketika dihubungi Sinar harian, semalam.

MM : Salahkah Ahli Parlimen Hulu Langat menyatakan pandangan beliau tentang isu Lynas? Beliau bercakap sebagai seorang pakar saintis nuklear dan pada pendapatnya apa yang di perkatakan adalah benar.Dan beliau pun tahu bahawa Menteri Besar Pahang tidak berbohong. Adakah parti PAS bukan sebuah parti demokrasi sehingga ahli-ahlinya di larang bercakap walaupun benar? Nampaknya beliau sudah muak dengan fuziah salleh yang hanya pandai bercakap tetapi bodoh dalam serbaserbi. Dan nampaknya seorang lagi YB PAS (selepas hasan ali) akan di pinggirkan oleh ulama-ulama yang gila kuasa. Alangkah seronoknya jika ada pemimpin muda seperti Ketua Pemuda PAS yang menyokong hasan ali dan che rosli menempelak pula lebai-lebai yang menyokong kerajaan pulau pinang yang melarang pembesar suara digunakan sewaktu AL_QURAN dibaca sebelum solat subuh. Tapi, siapa yang berani melawan nik ajis????

No comments:

Post a Comment