Tuesday, August 9, 2011

Keseorangan....

Sekali lagi Exco Hal Ehwal Agama Islam Selangor ditempelak oleh kawan-kawan yang sebumbung dengannya kerana mempertahankan tindakan JAIS menyerbu sebuah gereja yang disyaki cuba untuk memurtadkan orang Islam sehingga beliau merajuk dan menyatakan hasrat untuk meletakkan jawatan yang beliau sandang sekarang.
Apabila timbul cerita ini, kawan teringat kepada TBH, beliau dibiarkan bersendirian menghadapi tuduhan rasuah sehingga beliau tertekan lalu membunuh diri (keputusan oleh Suruhanjaya Diraja yang mana pembangkang telah mendesak kerajaan menubuhkannya tetapi dipertikaikan keputusan siasatan tersebut). Tapi kawan tidaklah pula cakap Exco ini akan bunuh diri tapi ini menunjukkan betapa ahli-ahli politik PAS hanya mementingkan diri sendiri dan periuk nasi mereka sahaja. Nampaknya PAS hanya gah pada namanya sahaja, kononnya ingin menubuhkan negara Islam, tapi bila kapal singh cakap 'langkah mayatnya dulu jika mahu tubuhkan negara Islam', puak-puak PAS terus menikus. Begitu jugalah bila timbul kes arak, mereka terus membisu apabila hanya seorang cina DAP bercakap mempertikaikan kewajaran rampasan tersebut. Pada masa itu, Exco Hal Ehwal Agama Islam itu juga yang bersuara, dan seperti biasa, dia keseorangan, tanpa teman-teman PASnya. Dan, yang paling kawan terkejut, orang yang paling dihormati dalam parti PAS, nik ajis telah menyatakan bahawa musuh sedang memerangkap mereka(Parti PAS). "(Tetapi) Saya minta jangan mudah melenting sesama sendiri kerana musuh perangkap kita. Kalau kita apa-apapun (cakap banyak) dia akan perangkap. Semata-mata bergesel sesama sendiri sudah mujur bagi dia. Sebab itu saya minta jagalah perkara ini. Saya tidak mahu campur,". Petikan dari Sinarharian pahang isnin 8 ogos 2011.
Kawan rasa, dah tiba masanya,Exco ni, jika tidak mahu bercerai dengan partinya pun, pikir-pikirkan lah kerjasama mereka dengan parti DAP itu.

Tentunya yang untung dalam isu ini adalah orang bukan Islam.

No comments:

Post a Comment